SP laat verkiezingen niet geruisloos aan zich voorbijgaan

16 maart 2014

SP laat verkiezingen niet geruisloos aan zich voorbijgaan

De SP in Smallingerland wist de mensen in de gemeente behoorlijk wakker te schudden afgelopen zaterdagochtend. Het prachtige campagnebusje van André van Leeuwen was voor deze gelegenheid uitgerust met een geluidsinstallatie. De dorpen in Smallingerland en de wijken in Drachten werden getracteerd op strijdliederen zoals "Een mens is meer" en "Grote Schoonmaak" Daar tussendoor vertelde lijsttrekker Jos van der Horst over het verkiezingsprograma van de SP. Het belangrijkste thema: "Goede zorg voor iedereen"

Het was een drukte van belang in het centrum van Drachten afgelopen zaterdag. De laatste zaterdag voor de gemeenteraadverkiezingen is er meestal een overkill aan partijen onder het carrilon. Sommige partijen wisten werkelijk van gekkigheid niet wat ze moesten doen om de aandacht van de kiezer te lokken. De plaatselijke splinterpartij liet zelfs een woestijnschip aanrukken om de jeugd er een ritje op te laten maken. Marjan Wieldraaijer, de nummer 5 op de lijst van de SP was hier erg verbolgen over: "Dit doe je deze arme dieren toch niet aan?" "Een fiets verloten om kiezers te winnen is al erg, maar dit slaat alles" Om te besluiten met: "Gelukkig gaat het bij de SP wél om de inhoud en overtuigen we de mensen met onze standpunten om te gaan stemmen op woensdag 19 maart"

Lijsttrekker Jos van der Horst was de hele dag op pad in het campagnebusje en hij kreeg veel respons onderweg. "Het lijkt er op of veel mensen op de SP willen stemmen want er waren veel vrolijke gezichten en instemmende reacties in de wijken en dorpen" . Van der Horst stond ook nog even voor de camera van Omrop Fryslan. In een item van Hjoed ging het over de vermeende lage opkomst en de winst voor de lokalen. "Onzin" zegt van der Horst "Dat is maar net wat de media de mensen aanpraat. De partijen zijn er voor om de mensen te overtuigen te gaan stemmen" Er is volgens de lijsttrekker dit keer geen excuus om thuis te blijven want er staat veel te veel op het spel. "De toekomst van de zorg, de bijstand,de sociale werkplaats, de voorzieningen is hoogst onzeker en moet op een 100% sociale wijze geregeld worden". "Er is geen partij die dat beter kan dan de SP!"

(Een mens is meer!)

(vanaf 2.00 ongeveer is Jos van der Horst aan het woord)