Groots SPektakel in Drachten!

14 februari 2015

Groots SPektakel in Drachten!

Foto: SP

Op zaterdag 14 februari heeft de SP Fryslân haar campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen die op 18 Maart aanstaande plaatsvindt afgetrapt.

Met een spetterend optreden van de band Bots en een flashmob waarbij ruim 80 mensen , onder aanvoering van lijsttrekker Fenna Feenstra,  dansend op het Museumplein stonden, is een begin gemaakt met de SP campagne voor een 100% sociaal Fryslân.

Binnenkort kan iedereen die niet getuige geweest is van deze verrassende actie op Internet (Facebook) bekijken hoe een enthousiaste groep SP-ers hun boodschap duidelijk maakt aan alle kiezers in Fryslân.

De band speelde het uit de jaren ’70 bekende nummer “er is genoeg voor iedereen”  in een aangepaste tekst. De meeste mensen zullen dit nog kennen als “7 dagen lang”.

De groep SP-ers trok daarna met grote rode letters die samen het woord SOLIDARITEIT vormen door het centrum naar het SP verkiezingspand aan de Markt.

Deze verkiezingswinkel werd met een toespraak geopend en muzikaal omlijst door Bots.

Fenna Feenstra:”mensen die we op straat en in de buurt spreken zijn boos op onze regering. Ze hebben genoeg van de tweedeling in ons land, de afbraak van onze zorg en voorzieningen en de werkloosheid. Medewerkers moeten loon inleveren terwijl de directeur tonnen krijgt.”

De SP wil een samenleving waarin iedereen gelijke kansen krijgt. Niet omdat alle mensen hetzelfde zijn, maar wel omdat alle Nederlanders recht hebben op een kans om het beste van hun leven te maken.  Als toegang tot zorg, werk en onderwijs afhankelijk wordt van de dikte van je portemonnee dan wordt een deel van Nederland een eerlijke kans ontnomen. De SP pleit voor investeringen in goede voorzieningen, zorg in de buurt, duurzame energie voor iedereen, beter openbaar vervoer en vooral: het bestrijden van armoede!

Op 18 maart kunnen we afrekenen met deze regering en kunnen we kiezen voor 100% sociale politiek. Met een sterke SP in de provincie krijgt u ook een sterke SP in de Eerste Kamer. Zo kunnen we eerlijk delen in Nederland.  “Er is genoeg voor iedereen!” .

Alle mensen zijn de komende maand op vrijdagmiddag en zaterdag welkom in de SP verkiezingswinkel. De belangrijkste boodschap staat al op de posters aangegeven: “Reken Af!”.

Het filmpje van de Flashmob op het Museumplein is hier te bekijken: https://www.facebook.com/video.php?v=684087381700605&set=vb.658233907619286&type=2&theater