Nieuws van SP Afd. Smallingerland (april 2005)

30 april 2005

Nieuws van SP Afd. Smallingerland (april 2005)

Een paar wakkere leden van onze afdeling hebben onlangs om zes uur ´s ochtends weer bij de poort van Philips gestaan om de Solidariteitskrant uit te delen. Dit doen ze enkele malen per jaar. Dit initiatief wordt altijd erg gewaardeerd door de werknemers. Ook hebben we de plaatselijke Kinderopvang benaderd met het verzoek om in de verschillende opvangcentra de flyers te verspreiden voor de enquête over de nieuwe Wet Kinderopvang.

Deze activiteiten worden altijd uitgevoerd door de actieve leden (kerngroep, fractie, werkgroepen etc.). Soms is het nodig om ook een beroep te doen op andere leden, bijvoorbeeld bij de campagne tegen de Europese grondwet. Als u ook wilt meedoen aan incidentele acties, wilt u dan contact opnemen met een van onze bestuursleden?

Samen met de Doopsgezinde Gemeente hebben we het initiatief genomen tot het oprichten van een plaatselijke afdeling van Keer het Tij. Er zijn verschillende maatschappelijke organisaties gevraagd om mee te draaien in deze werkgroep. We hebben ook een aantal andere politieke partijen gevraagd om hier aan mee te doen.
De laatste tijd is er wat vaker overleg met verschillende andere oppositiepartijen in de gemeenteraad. Dat is ook wel nodig, want de collegepartijen slagen er regelmatig in om met een geringe meerderheid hun plannen door te drukken.
We hopen dat we na de volgende raadsverkiezingen een nog krachtiger geluid kunnen laten horen in de raad. Bij de Tribune van maart hebben alle leden een uitnodiging gekregen om zich aan te melden als kandidaat raadslid. Inmiddels is er een kandidatencommissie gevormd, die de komende maanden kritisch zal beoordelen welke kandidaten het meest geschikt zijn voor een verkiesbare plaats. Deze procedure geldt zowel voor de nieuwe kandidaten als voor de huidige raadsleden.
Binnenkort starten we ook met het opstellen van het verkiezingsprogramma. Hierin komen onze plannen voor de komende vier jaar te staan. We willen het niet bij loze beloftes laten, maar zullen keihard blijven knokken voor onze standpunten.
De openbare vergaderingen van fractie met het bestuur vinden plaats in het gemeentehuis (achteringang). Deze vergaderingen beginnen om 19.30 uur. Belangstellende leden zijn van harte welkom.

Roel Akkerman,
Voorzitter SP Afd. Smallingerland.