Nieuws van SP Afd.Smallingerland (mei 2005)

27 mei 2005

Nieuws van SP Afd.Smallingerland (mei 2005)

Op 22 april heeft er een ledenvergadering van onze afdeling plaatsgevonden, ter voorbereiding op het landelijke congres. Het congres zal gaan over "De SP en de Wereld".
Alle afdelingen konden amendementen indienen. Daarom hebben wij dit besproken in de ledenvergadering.

Na de pauze hebben wij met ons allen gediscussieerd over stellingen op het gebied van internationale politiek, zoals: Moet het leger afgeschaft worden? Mag Turkije toetreden tot de EU? Zijn we voor of tegen arbeidsmigranten uit de voormalige Oostbloklanden? Het is reuze boeiend om met elkaar van gedachten te wisselen. Op deze bijeenkomst waren producten te koop van Fair Trade en konden we brieven ondertekenen van Amnesty International.

In de maand mei stonden wij elke zaterdag en iedere koopavond in de winkelcentra van Drachten om folders uit te delen tegen de Europese Grondwet en om met voorbijgangers te praten over deze grondwet. De folders zijn ook huis aan huis verspreid.

In het vorige inlegvel schreef ik dat we samen met de Doopsgezinde Gemeente het initiatief hadden genomen tot het oprichten van een lokaal actieplatvorm van Keer het Tij. We hebben ook een aantal andere politieke partijen gevraagd om hier aan mee te doen. Helaas was er onvoldoende belangstelling. Daaruit blijkt weer eens dat het krachtige geluid tegen dit afbraakbeleid vooral van de SP moet komen. Na de zomervakantie zullen we de andere partijen opnieuw benaderen.

Roel Akkerman,
Voorzitter SP Smallingerland.