Nieuwe SP raadsleden geïnstalleerd.

18 maart 2006

Nieuwe SP raadsleden geïnstalleerd.

Op dinsdag 14 maart is de oude gemeenteraad voor het laatst bijeen geweest. Van de oude raadsleden komen vijftien niet terug in de nieuwe raad (dus bijna de helft). Ook ons raadslid Sikke Huitema nam afscheid. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2002 stond Sikke op een onverkiesbare plaats. Maar doordat er wisselingen plaatsvonden in de SP fractie, kwam hij in 2003 toch in de raad terecht. Hij heeft zijn raadswerk gecombineerd met het secretariaat van onze afdeling. Deze dubbele klus was behoorlijk zwaar. Maar Sikke heeft dit prima gedaan.

Burgemeester Bert Middel zei dat Sikke een bescheiden man is, die zichzelf niet graag op de voorgrond plaatst. De burgemeester roemde de degelijke manier waarop Sikke de raadsvergaderingen voorbereidde. Hij stelde soms erg lastige vragen, waar de wethouder en de ambtenaren geen antwoord op wisten. Dat is een groot compliment!
Sikke gaat gewoon door met het secretariaat van onze afdeling. Dus hij is gelukkig niet verloren voor SP Smallingerland.

Op donderdag 16 maart werd de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. Voor ons betekende dit een versterking: van twee naar drie zetels ! Alle raadsleden moesten de eed of belofte afleggen, terwijl er veel familie, partijgenoten en andere belangstellenden aanwezig waren. Voor Frans Baron is dit langzamerhand een vertrouwde ceremonie. Hij werd al voor de derde keer geïnstalleerd in de raad. Jos van der Horst en Petra Kramer werden voor het eerst toegelaten tot de gemeenteraad van Smallingerland. Wij hebben er alle vertrouwen in dat deze drie raadsleden de SP goed op de kaart zullen zetten.
Ook werden donderdagavond de raadscommissies gevormd. Daarin zitten ook (steun)fractieleden die niet raadslid zijn.
Voor ons is de verdeling als volgt:
Algemene, Economische en Financiële Zaken: Frans Baron en Michiel Schrier
Samenleving en Zorg: Petra Kramer en Hannie de Waard
Ruimte, Infrastructuur en Milieu: Jos van der Horst en Ramon Vos.

Onze raads - en commissieleden stellen zich op deze website onder "FRACTIE "nader aan u voor.