Verslag Jaarvergadering 31-1-2007 van SP afdeling Smallingerland

1 februari 2007

Verslag Jaarvergadering 31-1-2007 van SP afdeling Smallingerland

Op de Jaarvergadering SP afdeling Smallingerland 31 januari 2007
kon voorzitter Roel Akkerman een 23 tal leden hartelijk welkom heten.

Bij de mededelingen melde de voorzitter o.a. dat in Boarnsterhim op 26 januari een ledenwerkgroep is opgericht. Hij feliciteerde de aanwezige initiatiefnemers Elfriede ’t Hart, Jan Drost en Henk de Vries en wenst hen veel succes met de toevoeging, dat men altijd voor steun bij de moederafdeling kan aankloppen.

De notulen van de jaarvergadering van 27 januari 2006 worden goedgekeurd, waarna het
Financieel verslag 2006 door penningmeester Frans Baron wordt toegelicht.
De Kascommissie bestaande uit Piet Douwsma en Michiel Schrier hebben geen onregelmatigheden kunnen ontdekken; er wordt decharge verleend aan penningmeester Frans Baron.
Als nieuwe kascommissieleden worden benoemd: Michiel Schrier en Femke de Vries met als reserve Jan T. Post.

Bij het punt bestuursverkiezing valt iets op, namelijk dat de zittende bestuursleden het blijkbaar goed naar de zin hebben bij de SP afdeling Smallingerland en dat ook de leden blijkbaar alle vertrouwen in deze mensen heben. Voor het derde achtereenvolgende jaar stelden alle bestuursleden ( Roel Akkerman, Sikke Huitema, Frans Baron, Siebe Brouwer, Sjouke van der Heide en Piet Woudwijk) zich weer herkiesbaar en werden geen tegenkandidaten gesteld. Zij zijn daarom allen herkozen, waarbij in functie: Roel Akkerman als voorzitter en Sikke Huitema als organisatiesecretaris. Frans Baron hoeft niet gekozen te worden, omdat de fractievoorzitter automatisch deel uitmaakt van het bestuur. Als Frans naar de Provinciale Staten vertrekt, dan wordt de nieuwe fractievoorzitter ook automatisch weer lid van het bestuur.

Het Afdelingsjaarverslag 2006 en het Fractiejaarverslag 2006 worden toegelicht en als nieuws op de website geplaatst.

Met Weststellingwerf er bij is het ledental ongeveer 400, wat de afdeling het recht geeft
om 8 vertegenwoordigers af te mogen vaardigen naar congres en regioconferenties.
De volgende afgevaardigden worden benoemd:
Roel Akkerman en Frans Baron (als vz afd en vz fractie); Jan T. Post en Petra Kramer (gem. Smallingerland); Gonny van Dieren (gem. Tytsjerksteradiel); Jan Drost (gem. Boarnsterhim); vertegenwoordigers uit Ooststellingwerf en Weststellingwerf zullen nog benaderd worden (waren niet op de vergadering aanwezig).
Als reserve afgevaardigden worden benoemd: Sjouke vd Heide en Michiel Schrier

Na dat in de rondvraag enkele onderwerpen als : HET Statendebat op 5 mrt in Drachten; Werkgroepen Verkeer en Huisvesting en –Zorg; Fractiemedewerker gezocht; Folderaars voor De Drait gezocht zijn behandeld, kan voorzitter Roel Akkerman om 22.05 uur het officiële gedeelte van de vergadering sluiten. Hij bedankt een ieder voor zijn of haar komst en bijdrage en wenst hen wel thuis. Leden die geen eigen vervoer hebben, worden weer netjes thuisgebracht.
Na het officiële gedeelte wordt nog even onder het genot van een hapje en drankje nagepraat.