Feestelijke ledenavond met het thema SP Lokaal Actief

29 oktober 2007

Feestelijke ledenavond met het thema SP Lokaal Actief

Op de feestelijke ledenavond met het thema SP Lokaal Actief, die in de brede school de Drait te Drachten werd gehouden, kon voorzitter Jos van der Horst een 30-tal geïnteresseerde leden verwelkomen. Na een toespraak door Rosita van Gijlswijk (Lid SP Partijbestuur en Tweede Kamerlid) werden de aanwezigen groepsgewijs langs een 7-tal afdelingsactiviteiten geleid.

Hier werd door bestuurs- en of reeds actieve leden uitleg gegeven over zaken waar de SP binnen de afdeling Smallingerland zoal mee bezig is.
Voor de presentaties was de zaal “versiert” met posters, ballonen en een volledig opgetuigde actiekraam.
Er werden presentaties gegeven over Werkgroepen, Fractiewerk, Actievoeren, Redactie Nieuwsbrief Podium, Folderen/communicatie en de Organisatie van de afdeling/bestuurszaken.
Bestuurslid Sjouke van der Heide geeft uitleg over de organsatie van de afdeling Smallingerland.

De bestuursleden en (steun)fractieleden deden dat met zoveel enthousiasme dat zich een 8-tal nieuwe vrijwilligers hebben opgegeven als actief lid.

Bestuurslid Piet Woudwijk geeft uitleg over de Werkgroepen binnen de afdeling.

De leden die zich als nieuw actief lid hebben aangemeld zijn gelijk uitgenodigd voor de eerstvolgende kerngroepbijeenkomst op maandag 12 november.

De bijeenkomst werd ook benut om als extra agendapunt de congresstukken voor 24 november met de aanwezigen te behandelen.
Ook werden congresstukken met de aanwezige leden behandeld.

Voordat de geslaagde bijeenkomst werd afgesloten met een hapje en drankje, werd er onder de aanwezigen nog een aantal leuke prijzen verloot.
Voorzitter Jos van der Horst overhandigd een attentie aan Rosita van Gijlswijk als dank voor haar bijdrage aan de geslaagde ledenavond.