In debat met de SP op zaterdag 5 april

4 april 2008

In debat met de SP op zaterdag 5 april

PERSBERICHT Op zaterdag 5 april kunnen burgers met hun vragen terecht bij de marktkraam van de SP. De afdeling Smallingerland staat dan in het centrum van Drachten onder het carillon. Er is deze week heel wat gebeurd op zowel gemeentelijk als landelijk niveau.

In de gemeente Smallingerland werd deze week het beleidsplan WMO door de raad aangenomen. Een aantal moties en amendementen van de SP haalden het niet. Deze hadden betrekking op de aanbesteding voor indiceringen (thuiszorgaanbieders i.p.v. CIZ), de wijze van indiceren(telefonisch indiceren verbieden) en het open eind karakter van de verordening( structureel geld bijpassen bij overschrijding van het budget).

“ Het blijkt toch dat de gemeente Smallingerland het geld belangrijker vindt dan mensen” zegt fractievoorzitter Jos v.d Horst. “In de raadsvergadering van afgelopen dinsdag was wethouder Rozema verbolgen over de berichtgeving( “ Het lijkt of de gemeente Smallingerland een a-sociaal beleid voert op het gebied van het toewijzen van voorzieningen”) in de LC van vorige week zaterdag over het primaat van verhuizen in relatie tot het plaatsen van trapliften. Vervolgens uit hij bijna een dreigement door te zeggen dat het schrappen van het primaat minstens een ton extra kost, dan hoef je mij niet meer te vertellen waar de prioriteiten liggen” aldus een verontwaardigde Jos v.d. Horst.
Op landelijk niveau speelt natuurlijk de kwestie Wilders en de presentatie van de beweging van Verdonk.

Tussen 10.30 en 14.30 zullen o.a. de raadsleden Jos v.d. Horst en Michiel Schrier , ’s ochtends en het statenlid Frans Baron ’s middags antwoord trachten te geven op vragen van de burger over bovenstaande onderwerpen.

Meer informatie:
Jos v.d. Horst