Ledenwerkgroep SP Boarnsterhim op Fryske Dei in Akkrum

30 juli 2008

Ledenwerkgroep SP Boarnsterhim op Fryske Dei in Akkrum

Op zaterdag 2 augustus 2008 zal in Akkrum weer de traditionele ‘Fryske Dei’ gaan plaatsvinden met een grote braderie, die elk jaar weer vele bezoekers trekt uit Akkrum en de naaste omgeving. Maar daarnaast ook altijd goed bezocht wordt door toeristen van elders die tijdens de vakantieperiode in Friesland verblijven.

Evenals vorig jaar wil de Ledenwerkgroep van de SP Boarnsterhim acte-de-présence geven op dit sfeervolle evenement. Niet in de vorm van een wervingscampagne, maar gewoon om te laten zien dat er een SP in Boarnsterhim is.
Dat we naast en tussen de mensen willen staan, dat we graag in gesprek willen gaan als daar behoefte aan is, dat we willen weten wat bij mensen leeft, maar dat we het ook gewoon gezellig kunnen hebben met zijn allen.
In 2007 waren de reacties erg positief.

De sfeer was ongedwongen. Ook in de gesprekken met mensen van verschillende achtergrond bleek toen steeds weer dat er respect is, of is ontstaan voor de ideeën en het wereldbeeld van de SP.
SP-ballonnen kleurden de straat, doordat deze gretig aftrek vonden bij de jeugd. Daar kon op deze dag zelfs een afwijkende politieke kleur van de ouders geen afbreuk aan doen.
Die ouders bleken overigens over het algemeen weer een opvallende voorkeur te hebben voor de rode tomaatvormige SP-sponsjes.

Als er nu mensen zijn die zich aangesproken voelen om dit jaar mee te willen helpen om van onze stand een succes te maken, dan zijn die uiteraard erg welkom. Hoe meer zielen… inderdaad.
Als je belangstelling hebt, kun je contact opnemen met Elfriede ’t Hart: 06-48624502.

Ledenwerkgroep SP Boarnsterhim