65 blijft 65 in de Trisken

1 oktober 2009

65 blijft 65 in de Trisken

Vrijdagavond 2 oktober gaat de SP de wijk “de Trisken” bezoeken. We gaan de mensen aldaar te vragen een handtekening te plaatsen op de lijsten tegen de verhoging van de AOW-leeftijd.De onderhandelingen tussen de sociale partners zijn afgebroken doordat de werkgevers zijn weg gelopen .

“Tuig van de richel” (de typering die Agnes Jongerius gaf aan het VNO) is in mijn ogen nog een understatement. Bernhard Wientjes was gisteravond de arrogantie ten top bij Pauw en Witteman. In deze tijden van crisis denken de “bazen” dat zij het heft weer stevig in handen kunnen nemen. Wij moeten er voor zorgen dat dit niet gebeurd! Zie ook onderstaande oproep van Agnes Kant.

Kabinet moet AOW-leeftijd nu met rust laten
30-09-2009 • SP-fractievoorzitter Agnes Kant kondigt aan de acties tegen de verhoging van de AOW-leeftijd verder op te voeren wanneer het kabinet haar plannen doorzet. “Dat er geen voorstel uit de SER is gekomen, betekent niet dat het kabinet haar zin kan doorzetten. Er is totaal geen draagvlak voor deze plannen, niet bij de mensen in het land, niet bij de bonden. Als het kabinet verstandig is, dan blijft 65 gewoon 65. Zo niet, dan volgen harde acties.”

Kant is blij dat de bonden vastgehouden hebben aan AOW met 65, zoals zij ook hadden beloofd. In de afgelopen week verzamelde de SP al 100.000 handtekeningen tegen verhoging van de AOW-leeftijd naar 67. Kant: “Gezien de stemming op straat zullen dat er heel veel meer gaan worden. De rekening van de crisis wordt niet bij de mensen neergelegd die er part noch deel aan hebben. 65 blijft 65, en daar zal de SP, samen met de bonden, keihard actie voor voeren.”

De SP is op vrijdag 2 oktober van 18.00 tot 20.00 te vinden in de Trisken!