Smallingerland:Geen verkiezingsposters op de borden!

2 april 2010

Smallingerland:Geen verkiezingsposters op de borden!

De SP was weer eens de eerste die de nog maagdelijke borden in Drachten met een verkiezingsposter beplakte. Dinsdagavond trok de plakploeg van de SP bestaande uit Jan Nieuwland en Henk Hoogeveen er op uit om weer ouderwets te plakken.
'Het Kan' poster
Het resultaat mocht er zijn. De prachtige “ Het Kan” posters ,zoals gewoonlijk een ontwerp van het bureau Thonik sierden de vier borden die na de gemeenteraadsverkiezingen waren blijven staan.

De vreugde was van korte duur. Woensdagochtend werd voorzitter Jos v.d. Horst door gemeentevoorlichter Henry Frieswijk gebeld met de mededeling dat de borden de komende maanden voor een ander doel bestemd zijn en de posters weer verwijderd moesten worden. “Het is de bedoeling dat er graffiti op de borden gespoten wordt” meldt een teleurgestelde v.d. Horst. “ Hebben ze het hele Raadhuisplein al in de graffiti gezet nu zijn de verkiezingsborden aan de beurt, hoe origineel is dit nog?” De mensen van de SP zijn vooral verbolgen over het feit dat de borden nu gebruikt worden voor zaken die niets met verkiezingen te maken hebben en dat er niet eerder geplakt mag worden dan drie weken voor verkiezingsdag. “Laten we hopen dat de graffiti die er op gespoten wordt nog enige politieke lading heeft” aldus v.d. Horst.

De SP had de zogenaamde “teaser” posters speciaal laten ontwikkelen om de lange periode tussen de gemeenteraadsverkiezingen en die van de Tweede kamer te overbruggen.

Meer informatie.
Jos v.d. Horst