Met de SP mee naar Den Bosch.

17 november 2010

Met de SP mee naar Den Bosch.

Persbericht.

Enkele leden van de SP afdeling Smallingerland stonden woensdagochtend om 7.00 bij Caparis in Drachten voor de deur. Voor werktijd werden de medewerkers geïnformeerd over de op handen zijnde bezuinigingen die het kabinet Rutte in petto heeft voor de sociale werkvoorziening. Er kan een petitie getekend worden door middel van het invullen van een kaartje.
SP-er Corrie Jonker in gesprek met een medewerker van Caparis

Op zaterdag 27 november stelt de SP in Fryslân gratis bussen beschikbaar voor het vervoer naar de Brabanthallen in Den Bosch.
Daar vind een manifestatie plaats met o.a. Job Cohen en Emile Roemer als sprekers. Verder zijn er allerlei artiesten die de actie steunen.
De actie van de SP staat bekend onder de naam “Armoede werkt niet”.

“ Zowel de werknemers als het leidinggevend personeel van Caparis staan achter deze actie, want de toekomst van de Sociale Werkvoorziening staat op de tocht” aldus Jos v.d. Horst voorzitter van de SP in Smallingerland. “De plannen van het Kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen moeten van tafel”.
Vrijdagmorgen om 6.30 staat de SP in Heerenveen bij de rijwielafdeling van Caparis aan de Jachtlustweg.
Het doel is om minstens drie bussen uit Fryslân naar Den Bosch te krijgen.

Op de site www.armoedewerktniet.nl staat meer informatie.

Meer informatie.
Jos v.d. Horst
06-40548473.

Op de site www.armoedewerktniet.nl staat meer informatie>/a>