Verslag Algemene Ledenvergadering (7-2-11)

12 februari 2011

Verslag Algemene Ledenvergadering (7-2-11)

Op 7 februari was er weer de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering. Met 18 aanwezigen gaf dit een flauwe afspiegeling van ons ledenbestand ( 349). Dit nam niet weg dat iedereen een levendige inbreng had in de discussies die vooral na de pauze ontstonden naar aanleiding van de provinciale statencampagne.
Het zittende bestuur werd unaniem herkozen. Dat betekent dat ondergetekende nog een jaar voorzitter is van de SP Smallingerland. Jan Drost blijft organisatiesecretaris en Sikke Huitema, Henk Hoogeveen, Jan Nieuwland en Sjouke van der Heide zijn ook dit jaar weer de algemene bestuursleden. Alleen Jan Dootjes was niet herkiesbaar om persoonlijke redenen. Helaas was laatstgenoemde niet aanwezig op de vergadering, langs deze weg willen wij hem bedanken voor zijn tomeloze inzet voor de partij.
De financiƫn zijn goed op orde. Penningmeester Sjouke van der Heide heeft de discipline hoog in het vaandel staan en kan daardoor vroeg ingrijpen. Neemt niet weg dat er best nog wel wat bezuinigd kan worden. De suggesties uit de vergadering worden ter harte genomen en in de eerstvolgende bestuursvergadering besproken.

Door Jos van der Horst werd vervolgens een "Sta op!" oproep gedaan:
De campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen neemt heel wat tijd in beslag en er moet dan ook heel wat gebeuren. In het bijzonder het folderen, neemt nogal wat tijd. Daar hebben we dan ook mensen voor nodig. In de agenda staan enkele activiteiten waar men zich bij Jan Nieuwland of bij Jan Drost voor kan opgeven (contactadressen zie elders op de site).
De verkiezingen op 2 maart gaan over Provinciale Staten maar in wezen is het niet meer dan een afrekening met het huidige knetterrechtse kabinet met zijn oneerlijke beleid ten opzichte van de lagere inkomens. Tweedeling ligt nu des te meer op de loer. Het is nu de tijd om op te staan. Stem voor solidariteit en eerlijke verdeling van de welvaart en laat de rijken de crisis betalen! Sta op, stem SP!