SP:Raadsgelden met 20% korten

28 juni 2011

SP:Raadsgelden met 20% korten

In de perpectiefnota die op dinsdag 28 juni aan de orde was worden ingrijpende bezuinigingen voorgesteld in met name de WMO. Het is de SP fractie in de gemeente Smallingerland een raadsel waarom altijd de mensen met de minste weerstand gepakt moeten worden. Waarom niet eerst snijden in eigen vlees?

Michiel Schrier en Jos van der Horst dienden een amendement in die moet regelen dat er een extra bezuinigingsmaatregel bij komt. Een aantal WMO bezuinigingen zouden dan moeten vervallen. "In de verordening staat dat de raad haar eigen vergoedingen met 20% mag verlagen" zeggen de beide SP-raadsleden. "Waarom doen we dat niet ,al is het alleen maar aan de mensen die ons gekozen hebben te laten zien dat we er voor hen zijn" Het SP smaldeel diende een amendement in om dit voor elkaar te krijgen. Deze maatregel zou in ieder geval structureel 96.000,= opleveren.
Bij de publicatie van dit artikel was nog niet helemaal duidelijk hoe de stemming zou verlopen. Jos van der Horst riep aan het eind van zijn betoog zijn collega-raadsleden op tot solidariteit.