1 voor Allen op 12 november in Drachten!

21 oktober 2011

1 voor Allen op 12 november in Drachten!

Op zaterdag 12 november staat het centrum van Drachten, naast de intocht van Sinterklaas, in het teken van 1 voor Allen. Alle mensen die gedupeerd worden door het harde kabinetsbeleid worden uitdrukkelijk uitgenodigd mee te doen aan deze Solidariteitsactie.

Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
met het goede dat je doet
(Karel Glastra van Loon)

Op dit moment worden tal van organisaties gekort door de bezuinigingen. Dit betekent in de praktijk dat zorg voor mensen onbetaalbaar wordt, mensen niet meer naar de bibliotheek kunnen, geen muziek meer kunnen maken, niet meer kunnen sporten of niet meer samen kunnen komen. Fundamenten die ervoor zorgden dat alle mensen mee mogen doen in de samenleving worden afgebroken. De banken die in tijden van winst bonussen uitkeren en in tijden van verlies de hand ophouden bij de belastingbetaler krijgen echter wel geld.
Wij zijn het niet eens zoals het nu gaat. Wij willen een menselijk en sociaal land. Wij willen de uitverkoop van de beschaving stoppen. Door op te komen voor de mensen die het niet is komen aanwaaien, maar hard (hebben) moeten knokken voor een fatsoenlijk bestaan. Wij willen dat slimme kinderen kunnen studeren zonder zich diep in de schulden te steken. Wij willen dat mensen die zorg nodig hebben de zorg krijgen die ze verdienen. Wij willen dat onze kinderen worden grootgebracht in een land waar niet alles alleen om geld draait, maar waar ook plek is voor cultuur, zorg voor elkaar en ontspanning.
Op 12 november staan wij op. Op 12 november zullen wij als 1 voor allen in een aantal Friese steden duidelijk maken dat wij kiezen voor ‘menselijk en sociaal’ boven ‘harteloos en berekenend.’ Van 11.00 tot 12.00 zullen wij flyers uitdelen en werkhandschoenen aan bieden om te tekenen uit solidariteit met de mensen in de WSW. Eigen verantwoordelijkheid, zeker! Maar we geloven óók in de onmisbaarheid van één voor allen, solidariteit!
Iedereen is onderdeel van die keten van solidariteit. "Wij nodigen ieder individu of organisatie die zich sterk maken voor dit menselijke en sociale land bij ons aan te sluiten. Want met massale hulp wordt onze boodschap nog sterker."

Deze manifestatie is de opmaat voor nog grotere acties. Op 23 november in Leeuwarden( provinciehuis) en op 10 december in Den Bosch ( brabanthallen).

Toon moed en zeg: ’Tot hier en niet verder!’ Niet ‘ieder voor zich’ maar 1 voor Allen

Jos van der Horst voorzitter SP Smallingerland