De jaarlijkse ledenvergadering van SP Smallingerland:

12 februari 2013

De jaarlijkse ledenvergadering van SP Smallingerland:

“Jong wordt onnodig opgezet tegen oud! “ Dat zei Kamerlid Paul Ulenbelt op de jaarvergadering van SP Smallingerland. Ulenbelt was te gast op de jaarlijkse ledenvergadering op maandag 11 februari en beantwoordde vragen van de leden.

Hij ging vooral in op de gang van zaken rond de pensioenen. “Hoe ze het voor elkaar krijgen de jongeren te laten geloven dat ouderen de pensioenpotten leeg halen zodat zij straks niets meer hebben is ongelooflijk knap” Met een simpele rekensom rekende hij voor dat er nu zo’n 900 miljard in die pot zit. “ Er gaat jaarlijks 25 miljard uit aan uitbetaling van pensioenen en er komt 30 miljard bij aan ontvangen premies” “Zelfs al zou er helemaal geen premie meer binnen komen dan zou je nog 30 jaar pensioenen uit kunnen keren” Het Kamerlid hield voor dat dit allemaal een kwestie van beeldvorming is en dat het uiteindelijke doel van de zittende macht is de afschaffing van ons uitstekende pensioenstelsel.

Er waren 25 leden van de afdeling Smallingerland aanwezig op de vergadering waarin ook een nieuw bestuur gekozen werd. Jos van der Horst werd weer gekozen tot voorzitter van de afdeling. Hij kan deze functie weer op zich nemen omdat hij de functie van regiovertegenwoordiger in april neerlegt. De voorzitters in Friesland dragen Fenna Feenstra uit Sneek voor als kandidaat regiovertegenwoordiger. Jan Drost uit Wergea zal zijn laatste termijn in gaan als organisatiesecretaris want volgend jaar behoort zijn gemeente( Boarnsterhim) bij Leeuwarden. De overige functies in het bestuur worden ingevuld door Corrie Gorter ( foldercoördinatie), Michiel Schrier (publiciteit en acties), Sjouke van der Heide ( penningmeester en webmaster) en Jeroen van der Wolf(contact gemeente Weststellingwerf).

De financiën van de afdeling kwamen ook aan de orde. Met een reserve van 2600,= mag de afdeling zich gelukkig prijzen en kunnen de verkiezingen van 2014 met vertrouwen tegemoet gezien worden. Penningmeester Sjouke van der Heide liet weer betrouwbare begroting zien voor het komende jaar en er werd dan ook met genoegen decharge verleend.