SP:100% sociaal,ook op "ROFjesdag"

20 februari 2014

SP:100% sociaal,ook op "ROFjesdag"

Het SP campagneteam was afgelopen woensdag op ROF jes dag bij het gemeentehuis om verkiezingsfolders uit te delen en de 100% sociaal boodschap te verkondigen. Velen namen de folders in ontvangst en lieten zich overtuigen door onder andere Paul van Dijk (nummer 4 op de lijst) , Marjan Wieldraaijer( nummer 5) en André van Leeuwen(nummer 6).

Door Paul van Dijk

Woensdag  19 februari was het weer de dag dat bijstandsgerechtigden hun rechtmatigheids onderzoeksformulier, ook wel rofje genoemd, moesten inleveren bij het loket van de  afdeling Sociale Zaken in onze gemeente.

Deze mensen krijgen altijd de aandacht van de SP, omdat er vaak veel  problematiek leeft bij deze mensen die mede ontstaan is door de regelgevingen en behandeling  door de sociale dienst.

We stonden met het campagneteam rond het plein van het gemeentehuis.

Alle bezoekende mensen van het gemeentehuis hebben we onze verkiezingskrant aangeboden.

We  hebben ook  veel mensen gehoord over hun persoonlijke omstandigheden en met ze gesproken over hun sociale positie en bijbehorende problematiek.

Veel mensen stelden in hun reactie onze aanwezigheid zeer op prijs.

Ons verkiezingsprogramma bevat dan ook  punten die de positie van de bijstandsgerechtigden moet verbeteren, zodat er betere perspectieven voor hen komen.

Deze zijn te lezen met de bijgevoegde link.

Het was een drukke ochtend, waar uit afgeleid kan worden dat er meer op het verkrijgen van werk ingezet moet worden, zodat mensen weer de kans krijgen voor hun eigen inkomen te zorgen.

Ook onze  burgemeester  Tj. Van Bekkum kwam nog voorbij en nam de tijd voor een leuk gesprekje met een lid van ons campagneteam.

Bedankt voor de aanwezigheid en reacties als u afgelopen woensdag bij ons was.