Afscheid van Michiel Schrier uit de Gemeenteraad.

24 mei 2021

Afscheid van Michiel Schrier uit de Gemeenteraad.

Foto: SP

Het vertrek van Michiel uit de Raad heeft te maken met zijn nieuwe openbare functie als Burgemeester van het prachtige eiland Vlieland. Een nieuwe rol die zeker goed zal passen,belangen afwegen, nuance zoeken, bestuurder met, verbindende kwaliteiten, helder duidelijke taal, met speciale onderkoelde humor en gedegen en helder gesprekstaal in debat.

Michiel Schrier is in 2005 lid geworden van de SP en twee jaar later, op 3 april 2007, geïnstalleerd in de Gemeenteraad van Smallingerland als opvolger Frans Baron. Zijn motivatie daarvoor was “Iedereen heeft natuurlijk een mening over Smallingerland, Nederland en elders, maar ik wel zelf actief zijn met de de idealen die ik deel met de SP om deze na te streven”. Uiteindelijk Hij heeft 3 verschillende raadsperiodes  2007-2012, 2014-2015 en van 2019 tot heden als raadslid in Smallingerland gefunctioneerd. In de tussenliggende periode heeft Michiel de functie gedeputeerde van de Provinciale Staten glansrijk vervuld in een College waar de SP deel van uitnam. Hiermee was Deze periode liep parallel aan onze College deelname van de SP in Smallingerland. Na de laatste provinciale verkiezingen stopte zijn functie als gedeputeerde en is hij verder gegaan als statenlid wat combineerde met het Raadslidmaatschap.

Hij vormde jaren lang een geweldig trio met Jos van der Horst en Ramon Vos welke het politieke hart waren van de SP afdeling in Smallingerland. In die periode heeft de SP in Friesland haar basis zeker verstevigd. In zijn afscheid betoog in de Raad gaf hij aan dat er geen rekening gehouden moet worden dat hij voor een vierde keer terug zal komen. In de afgelopen periode waren de hoogte punten helaas ook de diepte punten. Hij benoemde het gedoe in onze Gemeente wat betreft vertrouwen en omgang wat ook mensen geschaad heeft. “Heb ook oog voor mekaar en respecteer mekaar”.

We bedanken Michiel via deze weg nogmaals bedankt voor zijn langdurige en geweldige inzet voor de SP in Smallingerland!