Geslaagde superzaterdag in Smallingerland!

5 maart 2023

Geslaagde superzaterdag in Smallingerland!

Foto: SP

Zaterdag 4 maart was de SP in Smallingerland aan de beurt om een superzaterdag te organiseren in het kader van de campagne voor de Provinciale Staten verkiezingen.

Er kwam een mooi aantal SP-ers uit de Provincie naar Drachten toe. De dag was goed georganiseerd met o.a. een luchtkussen op het museumplein en live Iers volksmuziek van Ietsje Meems en Gjalt de Jong.

Foto: SP

De actieve SP-ers konden zich dan ook maximaal inzetten om naar de mensen te luisteren en het SP verhaal, gebaseerd op de vele verhalen die we de afgelopen periode gehoord hebben, te vertellen. Een dag met prettige gesprekken die, zo als ook verwacht, veelal gingen over grote zorgen over de energie rekening, grote tekorten aan sociale huurwoningen, de veel te dure boodschappen en gebrek aan veiligheid. Er werd gretig gebruik gemaakt van het luchtkussen en kregen we ook veel positieve reacties over de livemuziek.

Foto: SP

In de middag kwam Tweede Kamer lid Bart van Kent ons nog ondersteunen bij deze strijdbare dag. De dag was goed verzorgd met een hapje en na afloop met drankje bij Ronald van der Molen in café marktzicht.

Op naar de volgende succesvolle actie en doe ook mee met de SP!

Reacties

Ja, de energie rekening is veel te hoog. Het is alsof de politici van de zittende regerende partijen wat te ver van mensen af staan betreft het persoonlijke leven en hoe zij leven. Het leven van gewone mensen daar staan ze te ver van af en leven in hun eigen bubbel. Mensen die voorheen nog goed konden rond komen trekken het nu ook al niet meer met die hoge rekeningen energierekening en dure boodschappen .Ze hameren er telkens al op in debatten Het is maar vermoeiend om in de oppositie te zitten als er niets verandert ,Nationaliseer de energie en verlaag de btw op boodschappen en schaf eigen bijdrage af en tandzorg weer in het basispakket. Nu willen ze tandartsbussen weer terug laten komen. Het schoolzwemmen moet weer terug komen en is nu voor rekening van de ouders en ouders die dat niet kunnen betalen vallen nu terug op stichting leergeld. Je merkt dat sommige groepen zo tussen wal en schip vallen met regelingen. Betaalbare woningen voor jong en oud en dat ouderen makkelijker kunnen doorstromen. Meer zorg in de wijk en dicht bij.