SP op bezoek in wijk de Swetten.

14 april 2009

SP op bezoek in wijk de Swetten.

De fractie van de SP in Smallingerland was vrijdag 17 april op bezoek in de wijk de Swetten in Drachten. Samen met een aantal vrijwilligers werd er bij de mensen aangebeld met vragen over wat er zoal speelt in de wijk.

“ Een vraag die zeker gesteld werd is, hoe rechtvaardig het is dat de scholen in deze wijk geen geld meer krijgen voor noodzakelijke verbouwingen” aldus fractievoorzitter Jos v.d. Horst. Onlangs werd er in een ingelaste gemeenteraadsvergadering besloten dat al het geld voor onderwijshuisvesting naar een enkel project gaat. CSG Liudger mocht 15 miljoen ontvangen voor de nieuwbouw van het gehele scholencomplex terwijl in eerste instantie 5 miljoen daarvan voor de 3 scholen in de Swetten gereserveerd was.
Er is vorige week donderdag al geflyerd in de straten rondom de scholen zodat men weet dat de SP langskwam. Ook de scholen kregen een brief met een uitnodiging om deel te nemen aan de discussie die om 20.15 in wijkcentrum de Utwyk plaatsvond.

Meer informatie.
Jos v.d. Horst