Drachten is van de Tomaat!

4 maart 2019

Drachten is van de Tomaat!

Foto: Hillie de Koe

Drachten stond zaterdag 2 maart voor de SP Fryslân in het teken van de Provinciale Statenverkiezingen. Uit alle afdelingen in Fryslân waren de leden naar Drachten gekomen om de stad rood te kleuren.

Foto: Hille de Koe / SP Fryslan

In de wijk Noord Oost werden vragen gesteld aan de deur over de hoogte van de energierekening. Menigeen tekende ook de petitie tegen de hoge energieprijzen. Voor de SP is het een belangrijk speerpunt: Klimaatrechtvaardigheid.

Foto: Hillie de Koe / SP Fryslan

In het centrum van Drachten werden goede discussies gevoerd met de mensen. Het blijkt dat de verkiezingen steeds meer gaan leven en dat er goed gereageerd wordt op de standpunten van de SP. Op de foto Raadslid Ramon Vos in gesprek met een inwoner van Drachten.

Foto: Hillie de Koe / SP Fryslan

Alvorens lijsttrekker Michiel Schrier het woord kreeg was er ook nog even ruimte voor een plaatselijke actie. Jos van der Horst vroeg aandacht voor de schikking die de gemeente Smallingerland heeft getroffen met de Wind Groep inzake het uitgraven van de Drachtster Vaart. https://smallingerland.sp.nl/blog/alle/josvanderhorst/2019/03/sp-verkapte-staatsteun-laatste-hoofdstuk

Foto: Hillie de Koe / SP Fryslan

Michiel Schrier: "De rekening van de klimaatverandering mag  niet bij gewone mensen neergelegd worden, terwijl grote bedrijven er met de winst vandoor gaan. Voor de SP geldt: de vervuiler betaalt. Betrek de inwoners bij plannen voor verduurzaming en laat iedereen mee profiteren inhet succes. De SP noemt dat ‘klimaatrechtvaardigheid’. Alleen zo creëren we voldoende draagvlak voor de energietransitie"