Blog Ramon Vos

Ramon Vos fractievoorzitter SP

17 mei 2016

Doodlopende steeg

Na 3 jaar vergaderen, debatteren, extra overleggen en een hoop gesteggel wordt er uiteindelijk niets gedaan met de steeg bij het winkelpand van Lippe Lap. Op dinsdag 10 mei ging er een streep door een miljoenenplan waar de SP van het begin af aan een fel tegenstander van was.

7 september 2015

Red de zorg

Foto: SP
Sinds januari dit jaar zijn de drie decentralisaties van start gegaan: De Jeugdzorg, WMO en participatie vallen niet meer onder verantwoordelijkheid van het rijk of provincie maar van de gemeente. Bij deze verplaatsing van verantwoordelijkheden zijn meteen fikse bezuinigingen doorgevoerd. Gemiddeld zal in vervolg 30% minder geld uitgegeven worden. Beoogde bezuiniging: 4 miljard euro.
3 september 2014

Decentralisaties

De regering heeft de ene na de andere bezuiniging op de zorg doorgevoerd en legt tegelijkertijd de zorgtaak bij de gemeenten. Deze worden verantwoordelijk voor de huishoudelijke verzorging, verzorging en begeleiding voor zieken en ouderen, sociale werkplaatsen,  jong gehandicapten, arbeidsongeschikten en jeugdbeleid. Deze taken moeten met veel minder geld worden uitgevoerd. Ongeveer vier miljard euro voor alle gemeenten.